Banner

Historie

Nordahl Andersen er et anerkendt og stærkt brand, der har en stærk markedsposition både på den nationale og internationale scene. Det understøttes bl.a. af tildelte priser som Årets Leverandør i 2018 og Årets Innovator i Guldsmedebranchen i 2015. Hemmeligheden bag succesen er en kombination af innovation, hurtig omsætning af idé til praksis og en tæt dialog med kunderne.

 

Hvem er vi?

Nordahl Andersen er en dansk, familieejet smykkevirksomhed med hovedkontor i Horsens. Virksomheden repræsenterer mere end 14 forskellige brands, herunder særligt populære Joanli Nor, Nordahl Jewellery, Son of NOA, Siersbøl, H.C. Andersen Home etc. Disse brands spænder over et stort produktsortiment lige fra smykker til gaveartikler.

Virksomheden har over 30 engagerede medarbejdere og over 15 agenter, der hver dag udøver en dedikeret indsats for at yde den bedste kundeservice samt opnå virksomhedens målsætninger. Den uformelle og åbne dialog, der hersker i virksomheden, er særligt kendetegnende for virksomhedskulturen.

 

Historie

Virksomheden blev grundlagt i 1984 af Niels Ove Andersen, der i mange år kørte land og rige rundt mellem danske smykkeforretninger for at sælge sit smykkesortiment.

I 2007 overtog den næste generation - Michael og Lisbeth Nordahl Andersen - virksomheden og siden da har væksten og succesen taget fart. Med et særligt innovativt og kreativt mindset begyndte de at designe unikke smykker, som tager udgangspunkt i markedstendenserne. Det er vigtigt at have markedsforståelse, men det er også vigtigt at være nytænkende og på den måde være med til at påvirke og skabe den danske såvel som udenlandske smykkeagenda.

Den heftige vækst blev i 2015 også belønnet med prisen som Årets Innovatør ved Guldsmedbranchens årlige prisudgivelse. Det samme gør sig gældende i 2018, hvor Nordahl Andersen vandt Årets Leverandørpris.

Dertil er Nordahl Andersen også blevet indstillet til forskellige nomineringer, herunder bl.a. EY Entrepreneur Of The Year i hhv. 2017 og 2019.

 

Filosofi

Vores store passion er smykker. Smykker er hele grundlaget for virksomhedens eksistensberettigelse og vi ånder og lever for at designe, udvikle og nytænke. Vi arbejder ligeledes ud fra filosofien om, at smykker er udtryksfulde og identitetsskabende.

Hos Nordahl Andersen arbejder vi hver dag ud fra virksomhedens fire kerneværdier, som er kundefokus, integritet, professionalisme og innovation.

 

Kundefokus

Vi vil strække os langt for at give kunden den bedste oplevelse og derfor er god kundeservice en af de vigtigste dele af virksomhedens DNA. Vi lover ikke mere end vi kan holde, og vi holder altid, hvad vi lover. I 2018 modtog Nordahl Andersen også prisen som Årets Leverandør fra Guldsmedbranchen. Det er en pris, som netop er kåret af kunderne, og derfor meget værdifuld for os.

 

Integritet

Vi vil gøre alt for at leve op til det, vi siger, vi vil gøre. Sammenhængen mellem vores handlinger, principper og værdier er altafgørende for, at vi som virksomhed kan skabe resultater. Det vigtigste for os er, at uanset hvor vores kunder møder os, vil de få det samme indtryk af os som virksomhed. Enhver kunderejse er unik og noget, vi værdsætter meget højt.

 

Professionalisme

Vi er dedikerede, og vi yder altid vores bedste. Vi har over 35 års brancheerfaring og er førende inden for vores område. Vi tror selv, at de to ting hænger sammen.

 

Innovation

Vi er en virksomhed i konstant bevægelse. Vi bestræber os på hele tiden at være opdaterede på de nyeste trends samt at bidrage med at påvirke og skabe den danske og udenlandske smykkeagenda.

 

Interesseret?

Kunne du tænke dig at blive en del af vores team enten som forhandler, ansat, elev eller praktikant? Så kan du læse mere her.