FAQ
Ombytning
Hvordan ombytter jeg en vare?
Hvordan ombytter jeg en vare?
Vi ombytter kun varer efter aftale. Kontakt kundeservice ved behov.
Hvor længe kan jeg ombytte en vare?
Hvor længe kan jeg ombytte en vare?
Vi ombytter kun varer efter aftale. Kontakt kundeservice ved behov.
Bestilling af varer
Jeg har ikke modtaget en ordrebekræftelse efter at have sendt min ordre igennem.
Jeg har ikke modtaget en ordrebekræftelse efter at have sendt min ordre igennem.
Hvis du ikke har modtaget en ordrebekræftelse, efter din ordre er sendt igennem, råder vi dig til at tjekke dit spamfilter, også kaldet ”Uønsket mail”. Hvis du ikke finder ordrebekræftelsen der, så kontakt vores kundeservice på info@noa.dk eller 6611 1700, så tjekker vi om din ordre er gået rigtig igennem til os.
Jeg ønsker at annullere min ordre.
Jeg ønsker at annullere min ordre.
Ønsker du at annullere din ordre, skal du ringe til os på telefon +45 6611 1700.
Hvilke lande kan købe på noa.dk?
Hvilke lande kan købe på noa.dk?
Alle kunder inden for EU kan handle på noa.dk.
Kan jeg købe jeres produkter i fysiske butikker?
Kan jeg købe jeres produkter i fysiske butikker?
Ja det kan du. For nærmere info om hvilke fysiske butikker der forhandler vores varer, henviser vi til vores Shopfinder. Tryk på "Find forhandler" på forsiden af noa.dk
Jeg vil gerne bestille jeres trykte kataloger til brug i butikken.
Jeg vil gerne bestille jeres trykte kataloger til brug i butikken.
Du finder alt vores POS materiale til bestilling her. Levering af øvrigt POS materiale aftales med din sælger/agent eller kundeservice.
Kan jeg vælge, om jeg ønsker at se vejl. ud- og indkøbspriser her på sitet?
Kan jeg vælge, om jeg ønsker at se vejl. ud- og indkøbspriser her på sitet?
Ja. Ud for vareoversigten kan du sætte flueben ved, at du kun vil se vejledende udsalgspriser. Ellers vises begge.
Kan jeg få en vare sendt direkte til min kunde?
Kan jeg få en vare sendt direkte til min kunde?
Du kan godt få sendt en vare direkte til din kunde. Du skal blot ændre leveringsmetode til "Levering direkte til din kunde (PostNord)" og indtaste kundens oplysninger - også et mobilnummer. Ved forsendelse til privatkunde, vil du blive pålagt et ekstra fragtgebyr pr. DKK 30.
Hvordan vælger jeg ringstørrelse på guldringe?
Hvordan vælger jeg ringstørrelse på guldringe?
Notér den/de ønskede ringstørrelse(r) i kommentarfeltet under "Betaling og levering"
Er priserne inkl. moms/afgifter i diverse lande?
Er priserne inkl. moms/afgifter i diverse lande?
Prisen på varen er ekskl. moms/afgifter. I indkøbskurven finder du det samlede beløb for din ordre inkl. moms.
Kan jeg se om en vare er på lager?
Kan jeg se om en vare er på lager?
På hver enkelt vare vises en farvet prik, som angiver, hvorvidt varen er på lager. Er prikken grøn er varen på lager, er prikken gul er der få på lager, og er prikken rød er varen desværre ikke på lager. Hvis varen ikke er på lager fremgår forventet dato for, hvornår varen igen er på lager.
Hvis en vare ikke er på lager, hvordan ved jeg så, hvornår den kommer hjem?
Hvis en vare ikke er på lager, hvordan ved jeg så, hvornår den kommer hjem?
Hvis en vare ikke er på lager, fremgår der på varen en forventet leveringsdato.
Kan jeg se hvad jeg har i restordre?
Kan jeg se hvad jeg har i restordre?
Gå ind på din kundeportal og klik på "restordre". Hvert enkelt produkt i restordre og dets forventede leveringsdato fremgår.
Returnering
Jeg har fået en forkert vare. Hvad gør jeg?
Jeg har fået en forkert vare. Hvad gør jeg?
Ring eller mail til os, så sender vi hurtigst muligt en ny vare afsted. Du er også velkommen til at returnere den forkerte vare til os til adressen Færøvej 3, 8700 Horsens, hvorefter vi ombytter til den rigtige vare.
Kan jeg returnere en vare?
Kan jeg returnere en vare?
Vi tager kun imod returvarer efter aftale.
Kan jeg få varer i udvalg?
Kan jeg få varer i udvalg?
Ja, det kan du. Du skal blot notere allerede på din bestilling, at du ønsker varen i udvalg.
Hvordan får jeg mine penge retur for en returneret vare?
Hvordan får jeg mine penge retur for en returneret vare?
Når du ifølge aftale har returneret en vare, udsteder Nordahl Andersen en kreditnota, som du efterfølgende selv skal fratrække ved kommende betalinger. For leverandørservice-kunder (dabsk) / SEPA-kunder (tysk) fratrækkes beløbet automatisk ved næstkommende betaling.
Jeg har ikke modtaget refundering af varer, jeg har returneret. Hvordan forholder jeg mig?
Jeg har ikke modtaget refundering af varer, jeg har returneret. Hvordan forholder jeg mig?
Ring til os på telefon +45 6611 1700, og vi undersøger nærmere.
Kan jeg afhente varer hos jer personligt?
Kan jeg afhente varer hos jer personligt?
Du kan godt afhente varer hos os personligt. Det skal blot fremgå tydeligt på ordren, at du ønsker dette: Vælg "standard" som forsendelsesmetode - denne er automatisk valgt - og skriv i kommentarfeltet, at du afhenter ved personligt fremmøde. Så lægger vi pakken klar.
Er der varer, der ikke kan returneres?
Er der varer, der ikke kan returneres?
Vi tager kun imod returvarer efter aftale.
Reklamation
Min vare er gået i stykker. Hvad gør jeg?
Min vare er gået i stykker. Hvad gør jeg?
Send varen til adressen: Færøvej 3, 8700 Horsens. Vi ombytter til en ny vare, når vi modtager den defekte. Vær opmærksom på, at slitage eller forkert brug ikke anses som en berettiget reklamation. Reklamationsvarer skal altid sendes til os. Du kan også vælge at aflevere dem til vores sælgere eller agenter, som vil sørge for at sende dem videre til os. Du kan bestille en ny vare med det samme, som vi sender med faktura. Når vi modtager den defekte vare, udsteder vi en kreditnota for den defekte vare.
Hvor lang tids reklamationsret har jeg?
Hvor lang tids reklamationsret har jeg?
Du har 24 måneders reklamationsret, men reklamationer vedrørende fejl på en vare skal ske indenfor rimelig tid efter, at fejlen opdages eller burde have være opdaget ved en almindelig gennemgang af varen. Slitage eller forkert brug anses ikke som en berettiget reklamation. Læs mere om din ret til reklamationer og håndtering af disse her.
Gravering
På hvilke varer kan jeg bestille gravering?
På hvilke varer kan jeg bestille gravering?
Vi graverer på en del af vores varer. Inde på den enkelte vare på noa.dk, vil det være angivet, hvis den er graverbar.
Hvordan bestiller jeg en gravering?
Hvordan bestiller jeg en gravering?
Du bestiller en gravering, når du står på den pågældende graverbare vare på noa.dk. Vælg font og indtast teksten, som skal graveres. Vær opmærksom på, at både fonten og varens udformning kan sætte grænser for, hvor lang teksten kan være. Hav det in mente, når du angiver graveringsteksten.
Hvor lang tids levering er der på en vare med gravering?
Hvor lang tids levering er der på en vare med gravering?
Fra bestilling til modtagelse skal du forvente maksimalt 8 dage ved forsendelse til en dansk postadresse.
Kan en graveret vare byttes eller returneres?
Kan en graveret vare byttes eller returneres?
Nej, det kan den ikke.
Øges leveringstiden, når jeg bestiller gravering som en del af min ordre?
Øges leveringstiden, når jeg bestiller gravering som en del af min ordre?
Ja - du må forventet en længere leveringstid på varer med gravering. Normalt vil du have varen inden for 8 dage, når den sendes til Danmark. Ved forsendelse til Island, Grønland og Færøerne må der påregnes yderligere transporttid.
Hvor på varen bliver gravering placeret?
Hvor på varen bliver gravering placeret?
Med mindre andet er angivet, vil vi vælge en passende skrifttype og placere graveringen, hvor vi vurderer, den vil tage sig pænest ud.
Jeg har fået en forkert gravering på en vare. Hvad gør jeg?
Jeg har fået en forkert gravering på en vare. Hvad gør jeg?
Henvend dig til kundeservice. Vi gør os umage og laver sjældent fejl, men vi er mennesker.
Hvad koster det at få graveret en vare?
Hvad koster det at få graveret en vare?
Prisen er det samme for alle graveringer. Find prisen på de graverbare varer.
Siersbøl Wedding
Hvor lang er leveringstiden på vielsesringe?
Hvor lang er leveringstiden på vielsesringe?
Fra bestillingsdato kan der gå op til 14 hverdage med standardlevering.
Jeg har ikke modtaget en mailbekræftelse på min bestilling. Hvad gør jeg?
Jeg har ikke modtaget en mailbekræftelse på min bestilling. Hvad gør jeg?
Tjek først, at du har gennemført din ordre korrekt på vores ringdesigner, altså at bestillingen er afsluttet. Er ordren afsluttet, tjek da dit spamfilter/uønsket mail. Finder du stadig ikke din ordrebekræftelse, ring da til os på tlf. 6611 1700.
Jeg har en hastebestilling, hvad gør jeg?
Jeg har en hastebestilling, hvad gør jeg?
Ringdesigner giver mulighed for at vælge hastelevering. Når du vælger dette, vil den nye forventede leveringsdato fremgå samt et ekstra gebyr for hasteordren.
Kan jeg blive forhandler af jeres vielseskoncept?
Kan jeg blive forhandler af jeres vielseskoncept?
Det er muligt at blive forhandler af Siersbøl Wedding-konceptet i Danmark samt på Færøerne, Grønland og Island. Hvis du endnu ikke er forhandler men er interesseret, kan du kontakte vores sælger, Lene Haastrup Madsen, på 4084 2778 eller lenehm@noa.dk.
Marketing
Hvor finder jeg billeder til webshop, SoMe-opslag og annoncering?
Hvor finder jeg billeder til webshop, SoMe-opslag og annoncering?
Få adgang til vores billedbank i kundeportlen under services eller nederst på siden under "Kundeservice".
Jeg er ved at løbe tør for gaveæsker. Hvordan forholder jeg mig?
Jeg er ved at løbe tør for gaveæsker. Hvordan forholder jeg mig?
Kontakt os på info@noa.dk eller +45 6611 1700.
Jeg ønsker at bestille merchandise materiale til udstilling i min butik. Hvordan gør jeg?
Jeg ønsker at bestille merchandise materiale til udstilling i min butik. Hvordan gør jeg?
Kontakt din sælger eller vores kundeservice på info@noa.dk eller +45 6611 1700.
Hvad tilbyder i til sociale medier?
Hvad tilbyder i til sociale medier?
Vi har lavet et gratis koncept kaldet "SoMe Made Easy". Du kender det måske allerede? ”SoMe Made Easy” er et gratis koncept fra Nordahl Andersen, som betyder, at vi hver måned sender dig billeder og videoer med matchende tekster, som du kan bruge på dine sociale medier - kvit og frit. Det eneste du skal stå for er selve planlægningen af opslagene. Til dette anbefaler vi, at du bruger Facebook egets, gratis værktøj, Creator Studio / Kreatørstudie.
I midten / slutningen af hver måned vil du modtage et nyhedsbrev fra os med næste måneds indhold. SoMe-indholdet er tilpasset de forskellige måneder, f.eks. vil der i februar komme opslag om Valentinsdag og maj/juni vil have et studenter- og konfirmationsfokus.
I hvert nyhedsbrev vil du finde content for flere af følgende brands: Joanli Nor, Nordahl Jewellery, SON of NOA, Noa Kids, Noa Kids Jewellery, Siersbøl Classic, Siersbøl Shape, Siersbøl Wedding, Heide Heinzendorff og H.C. Andersen Home.
Jeg ønsker at få lavet en annonce med jeres produkter. Hvordan gør jeg?
Jeg ønsker at få lavet en annonce med jeres produkter. Hvordan gør jeg?
Du kontakter vores marketingafdeling. Vi vil gerne hjælpe, men vi har brug for tid. Skriv gerne en mail til marketing@noa.dk med alle relevante oplysninger såsom format, deadline, brand, jeres eget logo og eventuelle præferencer i forhold til varer. Alternativt ring til os på tlf. 66111700 og vælg at blive stillet om til Marketing.
Hvordan benytter jeg sms service til mine Inverness-kunder?
Hvordan benytter jeg sms service til mine Inverness-kunder?
Gå ind under kundeportalen og vælg "send Inverness SMS". Indtast mobilnummer (anvend 0045 eller +45 direkte efterfulgt af de 8 cifre). Du har mulighed for at lave to standard beskeder under "Udfyld SMS skabelon". Den ene besked til afsendelse af 6 uger, den anden til efter 12 uger, efter at din kunde har fået hul i ørerne. Når du har udfyldt denne skabelon er det hurtigt for dig, hver gang du skal planlægge en SMS til din kunde til senere udsendelse. SMS servicen indeholder også en log så du kan se hvad der har sendt afsted.
Praktiske spørgsmål
Hvordan finder jeg mine tidligere fakturaer og kreditnotaer?
Hvordan finder jeg mine tidligere fakturaer og kreditnotaer?
Under "Kundeportal" har du mulighed for at se en oversigt over hhv. dine fakturaer, ordrer eller kreditnotaer.
Hvordan ændrer jeg mit password?
Hvordan ændrer jeg mit password?
På dit dashboard (under kundeportal) har du mulighed for at skifte password. Tryk blot på "skift password".
Jeg har glemt mit password. Hvad gør jeg?
Jeg har glemt mit password. Hvad gør jeg?
Tryk "Glemt password", når du vil logge ind. Du får dermed tilsendt et link til nulstilling af password.
Tilbyder i EDI?
Tilbyder i EDI?
Ja. Hvis du er interesseret i dette, kontakt da venligst kundeservice på + 45 6611 1700. Det er dog mest produktfeed du skal bruge, som vi også tilbyder. Det kan du finde her i kundeportalen.
Kan jeg få tilsendt excelfiler med faktura informationer?
Kan jeg få tilsendt excelfiler med faktura informationer?
Ja, det kan kundeservice hjælpe dig med. Kontakt os på info@noa.dk eller +45 6611 1700, så opsætter vi din konto til dette.
Kan jeg vælge at samle mine forsendelser på en enkelt eller enkelte ugedage?
Kan jeg vælge at samle mine forsendelser på en enkelt eller enkelte ugedage?
Ja - hvis du ønsker dette, tilbyder vi at samle dine ordrer i en eller flere ugentlige forsendelser HER. Du kan enten lave en fragtaftale med fast månedlig pris, eller du kan betale fragt på hver enkelt ordre efter almindelig prisliste.
Hvad består en fragtaftale i?
Hvad består en fragtaftale i?
Vi tilbyder fragtaftaler med hhv. en eller to faste forsendelsesdage om ugen eller med forsendelse alle dage med indkomne ordrer. Disse aftaler omfatter en fast månedlig pris afhængig af, hvor hyppigt du ønsker forsendelser. Det er også en mulighed at vælge en eller flere faste forsendelsesdage med almindelig fakturering af fragten efter forbrug. Det kan du gøre HER.
Tilbyder i leverandørservice/Sepa?
Tilbyder i leverandørservice/Sepa?
Ja, vi tilbyder leverandørservice/Sepa. Kontakt os på info@noa.dk eller +45 6611 1700.
Hvordan bliver jeg vist på jeres shopfinder?
Hvordan bliver jeg vist på jeres shopfinder?
For at blive vist på shopfinderen for de enkelte brands, skal du i det forløbne år have indkøbt et minimum af varer på brandet. Dette er for at sikre, at kunder ikke kommer til din butik med en forventning om at finde et rimeligt udvalg på et bestemt brand, men blive skuffet, fordi sortimentet simpelthen er for smalt. Shopfinderen bliver opdateret på baggrund af de enkelte butikkers indkøb på de forskellige brands hvert halvår. Hvis du på den baggrund er uforstående over, hvorfor din butik ikke vises, kontakt da kundeservice.
Kan jeg tilgå alle tidligere fakturarer og kreditnotaer?
Kan jeg tilgå alle tidligere fakturarer og kreditnotaer?
Ja. Du finder en samlet oversigt over alle tidligere fakturaer og kreditnotaer ved at klikke ind på din kundeportal.
Kan jeg downloade data på de varer, jeg har bestilt?
Kan jeg downloade data på de varer, jeg har bestilt?
Vi har lavet produktfeeds for hver brands og samlet. Det finder du i kundeportalenHER. Har du et behov for data på produkter fra en given ordre, som du f.eks. ønsker leveret som Excel-fil, beder vi dig kontakte kundeservice på info@noa.dk eller +45 6611 1700, så vil vi prøve at hjælpe dig.
Kan jeg downloade fotos af de varer, jeg har bestilt?
Kan jeg downloade fotos af de varer, jeg har bestilt?
Ja, du finder fotos i billedbank i kundeportalen eller nederst på siden under "Kundeservice".
Kan jeg betale med MobilePay/VOEC (Norge)?
Kan jeg betale med MobilePay/VOEC (Norge)?
Mobilepay/VOEC er ikke en mulighed. Der kan betales med faktura eller kreditkort.
Produkter
Hvad er produkterne lavet af?
Hvad er produkterne lavet af?
Find materiale og andre relevante data under varebeskrivelse på hver enkelt vare.
Hvordan plejer og vedligeholder jeg mine produkter?
Hvordan plejer og vedligeholder jeg mine produkter?
Se vores anbefaling til smykkepleje her. Du kan desuden med fordel pleje og vedligeholde dine produkter med vores Hagerty-produkter.
Modtager jeg diamantbeviser ved bestilling af varer med diamanter?
Modtager jeg diamantbeviser ved bestilling af varer med diamanter?
Ja, du modtager et diamantbevis for hver vare med diamanter, som du bestiller.
Bliver jeres produkter testet?
Bliver jeres produkter testet?
Ja, vores produkter bliver lødighedstestet.
Bliver jeres produkter fremstillet ved hjælp af børnearbejde?
Bliver jeres produkter fremstillet ved hjælp af børnearbejde?
Vores leverandører garanterer, at der ikke benyttes børnearbejde.
Hvor kan jeg se, om I tilbyder kampagner?
Hvor kan jeg se, om I tilbyder kampagner?
i sender nyhedsmails ud, når vi kører kampagner. Modtager du ikke allerede vores nyhedsmails, kan du kontakte os på info@noa.dk eller +45 6611 1700 for tilmelding.
Har i tilbudsvarer samlet et sted?
Har i tilbudsvarer samlet et sted?
Ja, hvis du klikker på "Tilbud" finder du alle vores aktuelle tilbudsvarer. Du kan anvende filtreringsmulighed, hvis du vil lede efter bestemte varegrupper eller brands.
Hvad koster det at få mine varer leveret?
Hvad koster det at få mine varer leveret?
Fragtprisen afhænger af vægt og volumen på din forsendelse. For mere specifik info, kontakt os på info@noa.dk eller +45 6611 1700. Du kan se vores salgs- og leveringsbetingelser her.
Modtager jeg et trackingnummer?
Modtager jeg et trackingnummer?
Du modtager ikke et trackingnummer. Derimod modtager du en kopi af fakturaen, når varen er pakket og klar til afsendelse fra vores lager. Ønsker du et tracking nummer, så send os en mail eller ring til os.
Hvilket fragtselskab benytter i?
Hvilket fragtselskab benytter i?
Vi benytter Post Nord og GLS i Danmark. Til lande uden for EU samt Nordatlanten benytter vi Fedex, DHL og UPS.
Kan man få varerne pakket ind?
Kan man få varerne pakket ind?
Vi tilbyder ikke indpakning af dine varer.
Hvor lang er leveringstiden?
Hvor lang er leveringstiden?
Din ordre bliver som udgangspunkt afsendt den næstkommende hverdag, efter at du har lagt din ordre, dog undtaget graveringsordrer og specialbestillinger. Har du en ugentlig forsendelsesdag, vil ordren blive afsendt på førstkommende aftalte ugedag. Læs mere herom leveringstider.
Jeg har ikke modtaget min pakke. Hvad gør jeg?
Jeg har ikke modtaget min pakke. Hvad gør jeg?
Ring til os på +45 6611 1700.
Jeg har modtaget en pakke, som ikke var til mig. Hvad gør jeg?
Jeg har modtaget en pakke, som ikke var til mig. Hvad gør jeg?
Ring hurtigst muligt til os på +45 6611 1700.
Jeg har en fragtordning med ugentlig levering. Hvad betyder det, når jeg bestiller på noa.dk?
Jeg har en fragtordning med ugentlig levering. Hvad betyder det, når jeg bestiller på noa.dk?
Det betyder, at alle dine bestillinger samles og sendes én gang ugentligt, og du faktureres ligeledes kun for én samlet fragtpris pr. ugentlige levering.
Hvad koster det, hvis NOA skal sende direkte til slutkunder for mig?
Hvad koster det, hvis NOA skal sende direkte til slutkunder for mig?
Når vi sender en pakke for dig direkte til din kunde, opkræver vi et håndteringsfee på DKK 30. Dertil kommer den almindelige fragtrate.